تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه مدرن

پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های جدید در همه عرصه‌های زندگی مؤثر و مفید بوده‌است. حتی بسیاری از کارهایی که تصور می‌شد هیچ سودی از تکنولوژی نمی‌برند هم امروز با تکنولوژی سروکار فراوانی دارند. لوله‌کشی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و تکنولوژی در ز زمینه لوله‌کشی و همچنین تشخیص نشتی لوله آب نیز بسیار کمک‌کننده بوده‌است. با ورود فناوری‌های جدید به این سمت دیگر نیازی به کندن و تخریب قسمت‌های مشکوک برای تشخیص محل دقیق نشتی لوله آب و سایر مشکل‌های سیستم لوله‌کشی آب نیست. چراکه نشت‌یابی لوله با دستگاه‌های مخصوص و بدون تخریب به‌سادگی این کار را انجام می‌دهد. درواقع روش‌های تخصصی متنوعی برای نشت‌یابی لوله‌های آب وجود دارند که در تمامی آن‌ها از دستگاه‌های نشت‌یاب مدرن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که جدیدترین روش تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب شامل دستگاه‌های بسیار پیشرفته می‌شود که هرروز نیز درحال پیشرفت و به‌روز شدن هستند. در ادامه چند مورد از پرکاربردترین راه‌های نشت‌یابی لوله با دستگاه را معرفی می‌کنیم.

 روش های سنتی و قدیمی تشخیص ترکیدگی لوله آب

در روش قدیمی یافتن نشتی لوله آب همه کارها بر مبنای تخریب و مشاهده‌ی لوله بود. تخریب در این روش براساس علایم و نشانه‌ها صورت می‌گرفت، بدین صورت که چندین محل در خانه‌ها یا ساختمان که مشکوک به نشتی آب و ترکیدگی لوله است تخریب می‌شوند، تا بالاخره منبع اصلی نشتی لوله آب پیدا شود. تخریب در چند محل مشکوک به نشتی براساس نظر و تجربه افراد متخصص لوله‌کشی انجام می‌گرفت. اما بازهم احتمال خطا و کندن محل اشتباه وجود داشت. دلیل اصلی این اتفاق نیز عدم برخورداری از فناوری‌های جدید برای نشت‌یابی لوله‌های آب است که در اثر آن گاهی چندین نقطه به‌اشتباه تخریب می‌شود و درنتیجه هزینه و زحمت زیادی برای صاحب‌خانه به بار می‌آید.

ازآن‌جایی‌که روش سنتی تشخیص نشتی لوله آب هزینه و خرابی زیادی را به‌همراه داشت و امروزه تقریباً منسوخ شده‌است. مگر در زمانی‌که محل نشتی کاملاً مشخص باشد. امروز نشت‌یابی ها بیشتر از طریق نشت‌یابی بدون تخریب صورت می‌گیرد که در نوع خودش بسیار جالب و پیشرفته است. در ادامه این مقاله به بررسی روش‌های مدرن تشخیص ترکیدگی لوله آب می‌پردازیم.

 روش های پیدا کردن نشتی احتمالی آب توسط صاحب خانه

برای شروع باید به نشانه‌ها و علایم ترکیدن لوله در خانه بسیار توجه داشته باشید. در این بخش قصد داریم تا چند نشانه‌های نشتی لوله آب را به شما یادآوری کنیم که با دیدن این نشانه‌ها باید سریعاً به‌دنبال پیدا کردن منشأ اصلی نشتی لوله آب باشید. به کمک روش‌های زیر می‌توانیم اقدام به تشخیص نشتی لوله آب و فاضلاب بپردازیم.

  • تشخیص نشتی لوله آب از روی قبض آب
  • تشخیص نشتی لوله آب از روی ارقام کنتور تشخیص نشتی لوله آب از روی قارچ و کپک دیواری
  • تشخیص نشتی لوله آب از لکه، آسیب یا شکم دادن دیوار، سقف یا کف زمین
  • تشخیص ترکیدگی لوله آب از بوی نم و کپک زدگی
  • تشخیص ترکیدگی لوله آب از افت فشار ناگهانی آب.

تشخیص ترکیدگی لوله آب در کرج با دستگاه های مدرن

امروزه دستگاه های مدرنی به بازار آمده‌اند که افراد متخصص با استفاده از آنها قادر به پیدا کردن محل دقیق نشت و ترکیدگی لوله آب در منزل شما شوند در ادامه به پرکاربردترین آنها خواهیم پرداخت.

 نحوه تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه امواج صوتی

ترکیدگی لوله فاضلاب با دستگاه صوتی بسیار جالب و علمی است. کار این دستگاه مبتنی بر سازوکار امواج صوتی است‌.کار این دستگاه این است که امواج صوتی ایجاد شده توسط حرکت آب را شناسایی می‌کند و از این طریق به تشخیص ترکیدگی لوله آب بدون هیچ‌گونه تخریبی صورت میگیرد. در روش نشت‌یابی با دستگاه صوتی حتی امواج کوچیک‌ترین حرکت آب حاصل از سوراخ‌های بسیار کوچک در لوله نیز به‌صورت دقیق شناسایی می‌شود.

تشخیص ترکیدگی لوله آب

البته این دستگاه هم محدودیت‌های خاص خودش را دارد. برای مثال دستگاه نشت یاب صوتی قادر به تشخیص نشتی لوله آب تا عمق چهل سانتی‌متری در زمین است و با بالا رفتن عمر دقتش پایین می‌آید دستگاه بعدی که به بررسی آن خواهیم پرداخت نشت‌یابی مادون قرمز است.

 نشت‌یابی لوله آب با دستگاه مادون قرمز در کرج

یکی از روش‌های نشت‌یابی لوله آب در مهرشهر نشت یابی با دستگاه مادون قرمز است. نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب با دستگاه مادون قرمز به این شکل است که دستگاه نشت یاب با دریافت امواج مادون قرمز از طریق گیرنده و فرستنده مخصوص خودش محل دقیق نشتی آب را تشخیص می‌دهد. سازوکار این دستگاه به گونه‌ای است که کارایی آن برای تشخیص در جاهای مختلف به‌خصوص برای تشخیص نشتی لوله آب در اعماق زمین بسیار کاربرد دارد.

 روش های دیگر تشخیص ترکیدگی لوله آب در عظیمیه

نشت‌یابی لوله‌های آب علاوه‌بر دستگاه‌های صوتی و مادون قرمز با دستگاه‌های تصویربرداری حرارتی، گازهای نیتروژن و هیدروژن، استفاده از دوربین‌های آندوسکوپی، به‌کارگیری دستگاه‌های رطوبت سنج برای ترسیم نقشه رطوبت دیوارها و… همگی جزو سایر روش‌های نوین و پیشرفته تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه هستند. هرکدام از این روش‌های نشت یابی لوله با دستگاه مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و به درد شرایط خاصی می‌خورند. اما جالب اینجاست که در هر صورت و در اکثر شرایط این دستگاه‌ها نسبت‌به نحوه تشخیص ترکیدگی لوله به‌صورت سنتی برتری بسیار محسوسی دارند. دلیل این برتری نیز واضح است، چراکه این دستگاه‌ها محل نشتی آب را فوق‌العاده دقیق و به‌صورت نقطه‌ای نمایان می‌کنند و برای صاحب‌خانه هیچ هزینه و تخریبی را ندارند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات دیگر ما

خدمات

لوله بازکنی گوهردشت

لوله بازکنی گوهردشت یکی دیگر از خدمات مجموعه دژ در استان البرز و کرج می‌باشد که به‌صورت ۲۴ ساعته به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. زمانی‌که

خدمات

لوله باز کنی در گوهردشت

منطقه گوهردشت با جمعیت پرجمعیت و فعالیت‌های صنعتی و تجاری گسترده‌ای که دارد، با مشکلات مربوط به لوله‌کشی مواجه است. خرابی‌ها، نشتی‌ها و مسدودی‌های مختلف

دسته‌بندی نشده

لوله بازکنی شاهین ویلا

لوله بازکنی در شاهین ویلا از جمله خدمات حیاتی است که می‌تواند در مواقع اضطراری و نیاز به رفع مشکلات لوله‌کشی، به شما کمک کند.

خدمات

بازکردن لوله فاضلاب در کرج

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی در سینک آشپزخانه مشغول شستشو هستید، متوجه شوید آب از طریق فاضلاب خارج نمی‌شود، لوله فاضلاب