نشتی لوله آب در قسمت های مختلف خانه

نشتی اتفاقی است که سالانه ممکن است برای هر خانه‌ای اتفاق بیفتد. از عوامل آن می‌توان به پوسیدگی لوله‌ها، سوراخ شدن لوله بر اثر رسوب، از بین رفتن واشر شیرها یا مواردی همچون باشد. در این‌جور مواقع راه‌حل‌های مختلفی هستش که در صفحه مقالات همین مجموعه به آن پرداخته شده‌است، که می‌توانید سری به آن‌ها بزنید. در این مقاله به بررسی نشتی یابی آب در بخش های مختلف خانه و همچنین راه‌های رفع نشتی آب در منزل می‌پردازیم.

نشتی لوله آب از لوله شوفاژ

گاهی اوقات نیز در برخی موارد نشتی لوله‌ی شوفاژ رو باید از علائمی مانند بروز رطوبت و نم زدگی و لکه‌های زردرنگ روی دیوارِ قسمت‌های مختلف خانه یا صدای چکه کردن مداوم آب تشخیص داد. اما در بیشتر اوقات تشخیص ایراد در سیستم شوفاژ، کار ساده‌ای نیست و برای تشخیص نشتی لوله شوفاژ به کمک یک فرد متخصص نیاز دارید. شرکت‌های متخصص در این زمینه و در زمینه پیدا کردن نشتی لوله آب معمولاً برای تشخیص محل و علت نشتی لوله شوفاژ از دوربین حرارتی و دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله آب استفاده می‌کنند.

پس‌از پیدا کردن علت و شدت نشتی شوفاژ ممکن است لازم باشد بخشی از لوله یا کل لوله کشی شوفاژ را تعویض کنید. دلایل کلی نشتی لوله شوفاژ و ترکیدگی لوله شوفاژ عبارت‌اند از بکار بردن اتصالات غیراستاندارد برای اتصال لوله‌ها، توکار بودن لوله‌های فلزی شوفاژ، خوردگی لوله‌ها در خاک مرطوب و آهکی، بروز واکنش شیمیایی بین دو لوله غیر هم‌جنس در کنار هم، نزدیکی لوله‌های آب گرم‌وسرد، ترکیدگی لوله به‌علت یخ زدن لوله فلزی و عایق نشدن البته نباید فراموش کرد که عمدتاً نشتی لوله‌ی شوفاژ به‌خاطر پوسیدگی و قدیمی شدن لوله‌های شوفاژ اتفاق می‌افتد.

 نشتی آب از شیر آب

حال وقت آن رسیده که به بررسی نحوه رفع نشتی لوله آب در بخش‌های مختلف منزل بپردازیم. برای شروع به سراغ نشتی شیرها می‌رویم. نشتی و چکه کردن شیر آب معمولاً به‌خاطر پوسیدگی واشر شیر است. واشر شیر معمولاً زیر دسته‌ی شیر قرار دارد و تعویض آن نیز برای شما کار راحتی خواهد بود. البته به شرطی که ابزار مناسب تعویض و مهارت کافی برای آن را داشته باشید. برای اینکار در ابتدا باید شیر آب اصلی زیر سینک یا شیر آب اصلی خانه را ببندید، تا با خیال راحت بتوانید شیر را باز کنید. اگر دسته‌ی شیر را باز کنید، به واشر می‌رسید. شما می‌توانید واشر را از ابزارفروشی‌ها تهیه کرده و به‌سادگی آن را تعویض کنید. نشتی لوله‌های آب اگر مربوط به خرابی شیرهای آب باشد معمولاً کار نسبتاً راحتی است که به‌گونه‌ای که با یک‌بار انجام دادنش آن را به‌راحتی یاد خواهید گرفت.

 نشتی آب در سرویس بهداشتی

نشتی سرویس بهداشتی از جمله نشتی هایی است که می‌تواند ضرر زیادی به شما بزند، بدون این‌که کوچک‌ترین توجهی را جلب کند. این نشتی می‌تواند بدون آن‌که نشانه و سروصدای خاصی داشته باشد، باعث از دست رفتن مداوم مقدار بسیار زیادی آب در طول روز شود. جالب است بدانید که حتی یک نشتی کوچک و ساده هم در سیستم سیفون یا لوله کشی سرویس بهداشتی می‌تواند باعث هدر رفتن حجم زیادی از آب و همچنین تحمیل هزینه‌ای سنگین برای شما بشود. اما خوشبختانه تعمیر نشتی سرویس بهداشتی و تعمیر نشتی توالت کار بسیار ساده‌ای است که به‌راحتی انجام می‌شود. اگر به وجود نشتی آب در سرویس بهداشتی مشکوک شدید کافی است که درب بخش تانکر سیفون را بردارید و چند قطره رنگ خوراکی به تانکر سیفون اضافه کنید تا آب درون سیفون رنگی شود. ۳۰ دقیقه صبر کنید و در این مدت سیفون را نکشید. اگر آب رنگی داخل سرویس بهداشتی دیده شد به این معنی است که در سیفون نشتی وجود دارد. این مشکل می‌تواند دو منشأ داشته باشد، نشتی دریچه میان سیفون و سرویس بهداشتی، مشکل دستی دکمه سیفون.

نشت یابی لوله آب

جالب است بدانید که بیشترین دلیل نشتی آب سرویس بهداشتی مربوط به درست کار نکردن و ایراد در این درجه دریچه است. ازنظر ساختاری واشر این دریچه در بخش پایینی تانکر سیفون قرار دارد و وقتی سیفون را می‌کشید این دریچه بلند شده و آب به سمت سرویس بهداشتی هدایت می‌شود.اگر این دریچه آسیب‌دیده و دارای مشکل باشد، به‌صورت مداوم حتی در مواقعی که سیفون را نزده‌اید، از تانکر سیفون به داخل سرویس بهداشتی آب خواهد رفت. همین موضوع ساده در بسیاری از منازل موجب هدر رفت مقادیر زیادی از آب می‌شود. گاهی اوقات نیز مشکل از دسته سیفون و یا دکمه سیفون است. برای مثال اگر این‌دست یا دکمه آسیب‌دیده باشد عمل بستن مسیر آب به‌خوبی انجام نخواهد گرفت و با حرکت دادن آن و بررسی وضع خروج آب می‌توانید اگر حس کردید که مشکل در این بخش است باید دکمه یا دسته سیفون و تعویض کنید.

 نشتی آب از استخر

استخر ازآن‌جایی‌که احتمال وجود نشتی در آن بسیار بالاست، در ساختمان‌های دارای استخر احتمال بروز نشتی بسیار رایج است و به‌همین دلیل هر ساله مقدار بسیار زیادی آب به هدر می‌رود. نکته شاخص در این مورد خاص هزینه‌های سنگین تأمین هزینه‌هایی مانند هزینه‌های کلان قبض آب، هزینه‌های جانبی، هزینه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه، هزینه تعمیر لوله‌کشی پس‌از تشخیص، هزینه‌های ساخت و بنایی استخر و… به‌همین دلیل است که خرابی لوله استخر برای شما بسیار هزینه‌بردار خواهد بود. اگر می‌خواهید قبل‌از درخواست تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه خودتان از احتمال نشتی استخر مطلع شوید به علایم زیر برای نشت‌یابی لوله‌های آب استخر منزلتان توجه کنید.

  • افت غیرعادی و مداوم سطح آب استخر
  • وجود شکاف و ترک در کاشی‌های دیوار و کف استخر
  • وجود جلبک درون استخر بعد از تصفیه شیمیایی آب استخر

اگر هر یک از این موارد را مشاهده کردید بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت‌به رفع نشتی آب استخر اقدام کنید، همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که قرار نیست مکان دقیق نشتی آب کاملاً واضح و شفاف باشد، در بسیاری از اوقات برای شما برای یافتن محل دقیق نشتی دچار دردسر خواهید شد.

 جلوگیری از نشتی لوله آب

جلوگیری از نشتی و اقدامات پیشگیرانه همیشه بسیار بهتر و کم‌هزینه‌تر از عیب‌یابی و اصلاح سیستم لوله‌کشی هستند. حال با این تفاسیر اگر شما هم می‌خواهید خود را از دردسر نشتی لوله آب و نیاز به نشت‌یابی لوله‌های آب رهایی کنید، بهترین کار این است که در وهله اول برای جلوگیری از نشتی لوله آب اقدام کنید. تا خودتان را به دردسر نیندازید. برای مثال جهت جلوگیری از نشتی آب لوله بهتر است. در طول فصل مخزن آب سرد را به‌خوبی بپوشانید و در کنار این کار لوله‌های آب خانه که در دسترس‌تان هست را نیز به‌خوبی و با دقت عایق‌بندی کنید.

حرف آخر

همان‌طوری که گفتیم نشتی لوله آب در منازل علاوه‌بر این‌که باعث هدر رفتن حجم زیاد آب می‌شود، ممکن است آسیب‌های بسیار زیادی هم به دیوارها و بنای منزل شما وارد کنند و هم‌زمانی این خسارات با خرج‌هایی که اخیراً برای زیبایی خانه انجام داده‌اید، بسیار دردناک خواهد بود و به‌همین دلیل انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از نشتی لوله آب را تا حد امکان جدی بگیرید تا احتمال بروز دردسر را تا حد امکان کاهش دهید.

مجموعه دژ سرویس با پرسنلی مجرب و متخصص همواره در خدمت مشتریان عزیز برای ارائه انواع خدمات نشت‌یابی لوله آب، رفع ترکیدگی لوله آب، باز کردن لوله فاضلاب و… است.شما میتوانید با تماس با مشاورین و همکاران ما این خدمات را با نازلترین قیمت از مجموعه دژ سرویس دریافت کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات دیگر ما

مقالات

راهکار بازکردن لوله فاضلاب

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که یک روز معمولی به سراغ شیر آب می‌روید تا میوه‌ها را بشویید یا شاید هم قصد شستن ظروف

خدمات

لوله بازکنی ارزان

 لوله بازکنی ارزان اینجاست. لوله بازکنی در کرج و تمام شهرستان های استان البرز و تمام نقاط کرج تخصص ماست. اگر به دنبال قیمت مناسب

خدمات

لوله باز کنی در گوهردشت

منطقه گوهردشت با جمعیت پرجمعیت و فعالیت‌های صنعتی و تجاری گسترده‌ای که دارد، با مشکلات مربوط به لوله‌کشی مواجه است. خرابی‌ها، نشتی‌ها و مسدودی‌های مختلف