راهکار بازکردن لوله فاضلاب

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که یک روز معمولی به سراغ شیر آب می‌روید تا میوه‌ها را بشویید یا شاید هم قصد شستن ظروف را داشته باشید و در حین کار متوجه می‌شوید که لوله گرفته است و آب از طریق فاضلاب خارج نمی‌شود. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که این اتفاق در سرویس بهداشتی بیفتد. شما در این شرایط هرچه در چنته داشته باشید را رو خواهید کرد و از هر طریقی اقدام به بازکردن لوله فاضلاب خواهید کرد. اگر جواب لازم را نگیرید و با فکری آشفته به سراغ تلفن خواهید رفت و با لوله‌کش تماس بگیرید و جویای هزینه‌ها بشوید. اما راه‌های بهتری هم هست. مثل همیشه تکنولوژی در خدمت شماست و می‌تواند به شما در بسیاری از موارد، کمک ویژه‌ای کند. پس کافی‌ست به‌جای زنگ زدن به لوله‌کش، مرورگر گوشی خودتان را باز کنید و دنبال راهکار بگردید. این مقاله دقیقاً با هدف کمک به شما در این شرایط نوشته‌شده و با یک جستجوی ساده به این مقاله خواهید رسید. ما قصد داریم تا به شما چند راهکار کاربردی در این زمینه معرفی کنیم تا به‌راحتی گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کنیم‌‌. در این مقاله درمورد چگونگی باز کردن لوله فاضلاب خواهید خواند.

نشتی لوله آب در قسمت های مختلف خانه.

نشانه های گرفتگی لوله فاضلاب

برای شروع به سراغ نشانه‌های گرفتگی لوله فاضلاب می‌رویم. نشانه‌های گرفتگی لوله فاضلاب عبارت‌اند از:

  • وجود بوهای بد و عجیب در حمام و سرویس بهداشتی با وجود استفاده از آب فراوان برای شستشو
  • زمان نسبتاً زیاد و غیرمعمول برای تخلیه سینک جمع شدن آب در اطراف لوله فاضلاب حمام در هنگام دوش گرفتن
  • پس‌از استفاده از سرویس بهداشتی فاضلاب به‌کندی تخلیه می‌شود یا این‌که فقط بخش مایه آن تخلیه می‌شود و آن‌هم با گذشت زمانی نسبتاً طولانی

هر یک از این نشانه‌ها به شما این اخطار را می‌دهد که به‌زودی و به‌احتمال زیاد با گرفتگی لوله فاضلاب مواجه خواهید شد و باید برای این مشکل راهی چاره کنید. بهتر است قبل‌از تماس و انجام هر هزینه این کارها را انجام دهید، چرا که با جواب گرفتن از هر کدامشان دیگر نیازی به هزینه‌های اضافی نخواهید داشت.

 تشخیص علت گرفتگی لوله فاضلاب

در اولین گام نیاز به تشخیص علت گرفتگی لوله فاضلاب داریم. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سبب می‌شود گرفتگی لوله فاضلاب را به‌طور کامل باز کنید، تشخیص صحیح و دلیل گرفتگی لوله فاضلاب است. اگر بتوانید علت گرفتگی لوله فاضلاب را به‌خوبی تشخیص دهید به‌راحتی می‌توانید مشکل را حل کنید. از مهم‌ترین دلایل گرفتگی لوله‌های فاضلاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمع شدن مو و پرز
  • ریختن مصالح ساختمانی مانند سیمان
  • تجمع روغن و چربی
  • گیر کردن اشیاء بزرگ و کوچک
  • نصب نادرست سیفون
  • کم بودن شیب لوله و لوله کشی نادرست
  • گیر کردن دستمال کاغذی و اشیاء مشابه تفاله مواد غذایی
  • رسوب و جرم
  • و…

با توجه به این‌که گرفتگی لوله فاضلاب می‌تواند در اثر هرکدام از موارد بالا باشد.

تشخیص ترکیدگی لوله آب در کرج

 راهکار بازکردن لوله فاضلاب

چند راهکار ساده می‌تواند به شما کمک کند تا برای آن چاره‌ای بیندیشید. برای بازکردن گرفتگی‌های ساده لوله فاضلاب کافی‌ست. یک ظرف آب گرم را از ارتفاعی نسبتاً بالا، حداقل پنجاه سانتی‌متری درون لوله فاضلاب بریزید.

استفاده از آویز لباس برای بازکردن لوله فاضلاب

این روش برای خارج کردن زباله‌هایی است که در داخل لوله فاضلاب جمع شدند و جلوی خروج آب را می‌گیرند. به این منظور باید گیره آویز لباس را به‌صورت صاف در بیارید و فقط سر آن را به شکل قلاب باقی بگذارید. حالا باید مانند یک ماهیگیر قلاب را داخل لوله بیاندازید و زباله‌ها را یکی پس‌از دیگری از لوله‌ی فاضلاب خارج کنید و در آخر کار هم یه کتری آب جوش برای شستشوی نهایی لوله استفاده کنید

 

 آب جوش

ساده و سریع این یک توصیف خوب برای این روش است. جالبه بدانید که این روش می‌تواند به‌عنوان مکمل برای سایر روش‌ها هم استفاده شود. شما می‌توانید با انجام چندین‌بار این حرکت در صورت جواب نگرفتن به‌عنوان یک مکمل از آن استفاده کنید. در کنار آبگرم می‌توانید پودر یا مایع شوینده نیز استفاده کنید که نتیجه کار را بهتر کند. در ادامه این روش را بیشتر آشنا می‌شویم.

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با روش آب گرم باید مقداری پودر شوینده یا مایع شوینده را در آب گرم حل کنید تا آب کف کند و شوینده در آب حل شود. حال باید محلول را داخل لوله فاضلاب بریزید. این محلول برای لوله فاضلاب مانند روان‌کننده را دارد و با توجه به گرما و خاصیت ضد چربی که دارد، گرفتگی‌های ناشی از روغن و چربی را برطرف می‌کند و اگر لوله با اولین امتحان باز نشد بهتر است، این کار را چندین‌بار تکرار کنید تا رفته‌رفته برطرف شود. فراموش نکنید که بهتر است در انتهای کار یک کتری آب جوش هم برای شستشوی نهایی داخل لوله فاضلاب بریز این روش بسیار ساده به‌احتمال زیاد مشکل شما را حل خواهد کرد.

 استفاده از جاروبرقی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

اگر در منزل یک جاروبرقی تر و خشک دارید، می‌توانید آن را با چند روش ساده به یک ابزار فوق‌العاده برای بازکردن لوله تبدیل کنید. این جاروبرقی ها توانایی این را دارند که به یک دستگاه وکیوم عالی تبدیل شوند تا عوامل گرفتگی لوله فاضلاب را خارج و مسیر را برای عبور باز کنند. برای انجام این کار کافی‌ست لوله جاروبرقی خودتان را وارد لوله فاضلاب کنید و اطراف لوله را نیز به‌خوبی پوشش دهید تا مکش جاروبرقی از بین نرود.

حال جاروبرقی را روشن کنید و افزایش قدرت و قرار دادن آن روی آخرین درجه هرچیزی که داخل لوله است را بگذارید بیرون بکشد و به‌این‌ترتیب به کمک نیروی مکش جاروبرقی تمام زباله‌هایی که لوله را بسته بودن خارج می‌شود و مسیر عبور فاضلاب باز می‌شود. در انتها نیز دوباره می‌توان از آب گرم و در صورت نیاز برای رفع بوی نامطبوع لوله و تکمیل کار از مایع شوینده و آب داغ نیز برای بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب استفاده کرد.

 جوش شیرین راهی دیگر برای باز کردن لوله فاضلاب

چند قاشق جوش شیرین را به‌همراه سرکه در داخل لوله بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. همون‌طور که اشاره شد، ترکیب این دو ماده سبب ایجاد یک واکنش شیمیایی می‌شود که به‌طورکلی حالت اسیدی پیدا می‌کند. اسید حاصل از این واکنش می‌تواند در رفع گرفتگی لوله فاضلاب کاملاً مؤثر عمل کند. بهتر است این روش کارآمد را با رعایت ایمنی و اعتیاد انجام دهید. یک نکته دیگر که حائز اهمیت است، می‌توان سرکه و جوش شیرین را بسته به قطر لوله و میزان گرفتگی کم‌ و زیاد کرد تا واکنش شیمیایی حاصل از این روش کمک می‌کند تا موی بلند، چربی و روغنی که به جداره‌های لوله چسبیده و مانع از عبور آب می‌شود، به‌طور کامل از بین برود و علاوه‌بر مو و چربی این محلول لجن و لعاب را نیز پاک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن بوهای نامطبوع در لوله نیز می‌شود. در انتها برای تکمیل این روش می‌توان از آب جوش استفاده کرد تا لوله را پاک و تمیز کند.

بررسی مسیر عبور فاضلاب

گاهی اوقات گرفتگی لوله فاضلاب مربوط به مسیر قبل‌از ورود به فاضلاب است و برای برطرف کردنش نیز باید فقط اتصالات سیفون و لوله کشی فاضلاب رو بررسی و تمیز نمایید. این روش در نگاه اول کمی سخت و غیرعادی به‌نظر می‌رسد، اما در عمل بسیار ساده است. برای انجام دادن آن نیز نیاز به فرد متخصص و آچار های فنی نداریم، فقط باید چندین نکته را رعایت کنید. اولین نکته این است که از فرآیند بازکردن اتصالات لوله و سیفون فیلم بگیرید تا هنگام بستن آن دچار دردسر نشوید. بعد از تنظیم دوربین حالا وقت این است که سیفون زیر سینک را باز کنید و آن را کاملاً تمیز کنید. استفاده از شوینده‌ی مناسب فرچه و آبگرم بین در این کار به شما کمک ویژه‌ای خواهد نمود.


خیلی از مواقع زباله غذا، چربی، روغن و… درون سیفون جمع می‌شوند و نقش یک فیلتر را برای آب بازی می‌کنند و مسیر خروجی فاضلاب را می‌بندند. اگر دقت کرده باشید در زیر سینک ظرف‌شویی لوله مخروطی‌شکل وجود دارد که با آن در مسیر یک U را درست می‌کند این U یک انحراف را در مسیر عبور آب ایجاد می‌کند تا جلوی عبور اجسام را بگیرد و اگر انگشترتان را در فاضلاب بیفتد، این لوله خرطومی برای شما نقش یک فرشته نجات را بازی خواهد کرد. اما در حالت عادی نیز این لوله جلوی عبور سایر اجسام را نیز می‌گیرد و به‌مرور زمان باعث مسدود شدن راه عبور آب می‌شود. به‌همین دلیل احتمال گرفتگی و پر شدن آن بیشتر به‌خاطر این لوله است. به‌خاطر داشته باشید که استفاده از یک سطل در زیر سیفون به شما کمک می‌کند تا کثیف‌کاری نکنید.

استفاده از فنر روشی مرسوم برا رفع گرفتگی لوله فاضلاب

استفاده از فنر لوله بازکن نیز یکی از راه‌های مرسوم برای بازکردن لوله فاضلاب است. فنر درواقع یک سیم بلند و به شکل فنری شکل است که به‌راحتی وارد لوله می‌شود و گرفتگی‌ها را برطرف می‌کند فنرهای لوله‌بازکن به دو دستی برقی و دستی تقسیم می‌شوند. طبیعی است که شما در منزل باید از نوع دستی آن استفاده کنید و برای تهیه آن باید به ابزارفروشی مراجعه کنید. نوع برقی این فنرها به دریل وصل می‌شد و قدرت بسیار بالایی در بازکردن مسیر لوله دارد این فنرها باید توسط افراد متخصص استفاده شود فنرهایی دستی برخلاف فنرهای برقی توان رسوب گیری و یا از بین بردن اشیاء را ندارد و از آن‌ها فقط برای باز کردن گرفتگی‌های سطحی استفاده می‌شود.

بازکردن لوله فاضلاب

تشخیص ترکیدگی لوله آب در کرج با دستگاه

 استفاده از نوشابه! برای برفع گرفتگی لوله فاضلاب

جالب است بدانید که ترکیبات و گاز نوشابه آن را به یک لوله‌بازکن قدرتمند تبدیل کرده‌است. رفع گرفتگی لوله فاضلاب با نوشابه راهی ساده و کم‌هزینه برای شماست. برای آن کافی‌ست تا سری به فروشگاه محله‌تان بزنید و یک نوشابه تهیه کنید. برای اینکار باید صبر کنید تا آب جمع‌شده در سینک پایین برود. حال نوشابه را درون لوله فاضلاب بریزید و ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا نوشابه کار خودش را انجام دهد در انتها از روش سطل آب گرم برای شستشوی نهایی لوله استفاده کنید.

برای خدمات تعمیر پکیج در کرج و  خدمات تعمیر پکیج در مهرشهر میتوایند به مجموعه رایا مراجعه کنید.

 جمع‌بندی

توجه داشت باشید که این راه‌حل‌ها روشی قطعی برای بازکردن لوله نیست و فقط گرفتگی‌های سطحی را برطرف می‌کند. گاهی نیز این روش را برای بازکردن لوله فاضلاب فقط کار را بدتر از قبل می‌کند. در چنین شرایطی روش‌های خانگی جواب نمی‌دهد و باید با لوله‌کش تماس بگیرید، تا با تجهیزات مخصوص به خودشان لوله را باز کند. هر زمان با این شرایط مواجه شدید باید یک لوله‌کش خوب و مطمئن را خبر کنید، تا وسایل لازم برای انجام رفع گرفتگی لوله فاضلاب را داشته باشد. امیدواریم این مقاله برایتان کارساز بوده باشد و همچنین شما می‌توانید این کار را به ما یعنی مجموع دژ سرویس بسپارید تا با پرسنل مجرب در زمینه لوله کشی این کار را برای شما انجام دهند. این مجموعه در زمینه رفع ترکیدگی لوله ، نشت یابی لوله آب و بازکردن لوله فاضلاب آناده ارائه خدمات به مشتریان است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات دیگر ما

خدمات

لوله بازکنی باغستان

لوله بازکنی باغستان یکی دیگر از خدمات مجموعه دژ در استان البرز و کرج می‌باشد که به‌صورت ۲۴ ساعته به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. زمانی‌که

مقالات

نشتی لوله آب در قسمت های مختلف خانه

نشتی اتفاقی است که سالانه ممکن است برای هر خانه‌ای اتفاق بیفتد. از عوامل آن می‌توان به پوسیدگی لوله‌ها، سوراخ شدن لوله بر اثر رسوب،

مقالات

نکاتی درباره لوله کشی توکار

قبل از بحث ترکیدگی لوله آب و نحوه تشخیص ترکیدگی لوله آب در کرج، باید با نحوه لوله کشی و انواع آن از جمله لوله

خدمات

لوله بازکنی آزادگان

لوله بازکنی آزادگان .شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که یک روز معمولی به سراغ شیر آب می‌روید تا میوه‌ها را بشویید یا شاید هم