رفع نم و رطوبت در کرج

رفع نم در کرج یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که برای ساختمان‌ها و سازه‌های مسکونی به وجود می‌آید. ظاهر شدن علائم نم زدگی یا در شرایط حاد تخریب شدن دیوار که دلایل اصلی به وجود آمدن آن مشکلاتی مانند ترکیدگی لوله آب، نشتی لوله آب، نبود تهویه مناسب در فضای نم زده و… می‌باشد. رفع نم و رطوبت در گلشهر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود. در شهرهایی مانند شهرهای شمالی کشور که به‌صورت دائمی و طبیعی مرطوب و شرجی هستند. به‌وجودآمدن نم و رطوبت امری عادی و اجتناب‌ناپذیر است. ولی در شرایط دیگر وجود نم و رطوبت در ساختمان طبیعی نیست و سریعاً باید منبع آن را پیدا کرده و اقدام به رفع نم و رطوبت در کرج کرد. افزایش نم و رطوبت باعث ایجاد خرابی‌هایی می‌شود که جبران‌ناپذیر و زمان‌بر خواهد بود و از همه مهم‌تر باعث اختلال در آرامش ساکنین می‌شود.

 علت به وجود آمدن نم و رطوبت در مهرشهر

دمای بالای ساختمان، نشتی لوله آب، لوله‌کشی نادرست، پوسیدگی لوله‌ها، عدم اجرای صحیح عایق کاری، عدم کارگذاری درست کفشور، استفاده از دستگاه بخور، آب‌گرفتگی سقف پس‌از باران، خشک کردن لباس‌ها در محیط داخلی منزل، آسیب دیدن ایزوگام ساختمان و… در ادامه به چند مورد از موارد بالا خواهیم پرداخت.

خرید هدلایت خودرو

 ترکیدگی و نشتی لوله آب در گلشهر

از مهم‌ترین عوامل ایجاد نم و رطوبت، ترکیدگی و یا نشتی لوله آب است. از آن‌ جایی‌ که اکثر خانه‌ها سیستم لوله‌کشی فلزیو قدیمی دارند. جدای از مناسب نبودن فلز برای لوله‌کشی به‌علت قدیمی بودن لوله‌ها احتمال پوسیدگی و ترکیدگی لوله به‌مرور زمان افزایش پیدا کرده و وقتی لوله پوسیده شود با کوچک‌ترین اتفاقی مانند وارد شدن ناگهانی فشار آب به لوله، لوله نشت کردع و ناگهان می‌ترکد‌. در صورت ترکیدگی و نشتی لوله آب اگر به‌موقع به آن پی ببرید و رسیدگی کنید می‌توانید از به وجود آمدن خرابی زیاد این مشکل را برطرف کنید. شما می‌توانید از تکنسین های متخصص برای تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه مدرن درخواست کنید تا در زمان مناسب محل دقیق آن شناسایی و بدون تخریب مشکل را حل کنند‌‌.

نم و رطوبت

 عایق کاری نکردن پشت بام، یکی دیگر از دلایل ایجاد نم و رطوبت در باغستان

برای عایق کاری سقف پشت‌بام معمولاً از قیر و مواد دیگر استفاده می‌شود. عایق کاری با در نظر گرفتن شرایط پشت‌بام، مانند شیب، ضریب نفوذ و… انجام می‌شود. مهم‌ترین عامل نفوذ آب و رطوبت به پشت‌بام، خرابی در قسمت‌های عایق کاری شده هستند. با جدا شدن لایه عایق کاری شده در پشت‌بام نفوذ به لایه زیرین باعث طبله زدن و نفوذ رطوبت در سقف می‌شود که باعث به وجود آمدن نشانه‌هایی از نم مانند کپک و قارچ و زردی روی دیوار می‌شود.

نقاشی نمای ساختمان در کرج

 آسیب دیدن ایزوگام دلیلی برای ایجاد نم و رطوبت در خانه

ایزوگام پشت‌بام یکی از محل‌هایی است که در فصول مختلف در معرض آب‌وهوای متنوع قرار دارد. شما باید قبل‌از شروع فصل بارندگی ایزوگام پشت‌بام خود را چک کنید و در صورت خرابی و یا ترک خوردگی آن را درست کنید. در غیر این صورت شما باید خود را برای ایجاد انواع رطوبت بر روی سقف خانه‌تان آماده کنید.

 وسایلی که باعث ایجاد نم در ساختمان می‌شود

استفاده از اجاق گازهای آهنی به‌جای اجاق گازهای رومیزی یکی از دلایل ایجاد نم و رطوبت می‌تواند باشد. زیرا گازهای صفحه‌ای باعث ایجاد رطوبت می‌شوند و آرام پز ها نیز مناسب هستند و رطوبت کمتری از خود تولید می‌کنند. وسایل رطوبت ساز منزل خود را خاموش کنید. زودپز ها رطوبت ایجاد می‌کنند. برای استفاده از الگوی القایی می‌توانید از دیگ بخار قدرت آب‌گرم‌کن و کوره استفاده کنید. مسیرهای تهویه هوا و قطره‌ها را تمیز کنید و مانعی برای خروج رطوبت وجود نداشته باشد.

رفع نم و طوبت

 رفع نم و رطوبت در کرج

برای رفع نم و رطوبت در باغستان اگر مشکل در زمان درست‌اش شناسایی شود، دیگر نیاز به تخریب ندارد و می‌توانید با رعایت کردن نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، مشکل را برطرف کنید. استفاده از فن و دستگاه تهویه: مهم‌ترین توصیه این است که شما باید همیشه هوای خانه خود را تهویه کنید. بخصوص در مناطقی که احساس می‌کنید، دارای رطوبت شدیدی است و یا دمای آن منطقه با دیگر نقاط خانه اختلاف دارد.

آرایشگاه موی کودک در کرج

کاهش زمان و دمای دوش گرفتن: دوش گرفتن از مواردی است که باعث افزایش رطوبت در خانه می‌شود، پس بهتر است تا می‌توانید زمان دوش گرفتن خود را کوتاه‌تر کنید و از آبی با حرارت کم‌تر استفاده کنید تا رطوبت و بخار ایجاد شده کم‌تر باشد.

خشک کردن لباس‌ها در خارج از منزل: سعی کنید لباس‌های خود را با استفاده از دستگاه خشک‌کن لباس خشک کنید و یا اگر داخل منزل خشک می‌کنید، با بازکردن پنجره‌ها از افزایش رطوبت جلوگیری کنید و از آن راحت‌تر این است که می‌توانید از بالکن و هوای آزاد برای خشک کردن لباس‌ها استفاده کنید تا رطوبت در داخل خانه محصور نشود و رطوبت آن باعث ایجاد نم روی دیوارها نشود.

 تاثیرات منفی وجود رطوبت در خانه

  • وجود نم و رطوبت در منزل تأثیرات بسیار زیادی را از خود به‌جای می‌گذارد:
  • جمع شدن مگس‌ها و حشرات موذی در خانه
  • به وجود آمدن بوی نامطبوع دائمی در منزل
  • به وجود آمدن باکتری و قارچ‌ها اطراف محل رطوبت و محل زندگی
  • ایجاد کپک روی دیوار که باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد داخل منزل می‌شود.
  • و…

 رفع نم و رطوبت در گلشهر بدون تخریب

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش‌های رفع نم و رطوبت در منزل آشنا کنیم و دلایل ایجاد نم زدگی و ضررهای نم و رطوبت در ساختمان را به شما بازگو کنیم. در کنار تمام نکاتی که باید رعایت کنید، باید بدانید که درگیر شدن با این مشکل امری اجتناب‌ناپذیر است. در صورت مواجه شدن با این مشکل درصورتی‌که تمام نکات را رعایت کردید ولی مشکل برطرف نشد بهتر است از یک تکنسین برای تشخیص ترکیدگی لوله آب و رفع نم و رطوبت در کرج کمک بگیرید. مجموعه دژ سرویس آماده ارائه تمام خدمات مربوط به نشتی لوله آب، ترکیدگی لوله آب، رفع نم و رطوبت در کرج و استان البرز می‌باشد که همواره شما با یک تماس با مشاورین ما می‌توانید تکنیسین مخصوص را در محل در زمان مناسب داشته باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات دیگر ما

مقالات

گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب: علت، عوارض و راه‌های پیشگیری لوله‌های فاضلاب مهمترین بخشی از سیستم آب و فاضلاب هر ساختمان هستند که مسئول انتقال فاضلاب‌ها به

رفع نم در کرج
خدمات

رفع نم تخصصی در کرج

از بحث ترکیدگی لوله آب که بگذریم، قطعا پس از تعمیر لوله آب ردی از نم و نشتی آب روی دیوار های خانه باقی می‌ماند.خب

خدمات

لوله بازکنی آزادگان

لوله بازکنی آزادگان .شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که یک روز معمولی به سراغ شیر آب می‌روید تا میوه‌ها را بشویید یا شاید هم